Reppu reppanan tarina

Lowepro repun takuu riippuu ostopaikasta ja takuuprosessi Itellasta

Ostin Lowepron Flipside 400 repun Verkkokaupasta 11.12.2009. Siitä kuluivat tärkeimmän vetoketjujen vetimet poikki vajaan kolmen vuoden käytön jälkeen. Ilmeisesti vetoketjun metallinen liuku on liian terävä.

Reppu sinänsä on todella hyvä, jos vain on ehjä. Itsekin aikanaan suunnittelin reppua, joka avautuisi selkäpuolelta, mutta se jäi sitten teettämättä. On todella kätevää kun repun voi laskea mihin tahansa, ilman huolta, että selkää vasten tuleva puoli likaantuu tai kastuu. Eikä sitä tarvitse edes välttämättä laskea maahan, vaan repun voi avata lantioremmin varassa. Repussa tavarat ovat myös varkailta varsin hyvin suojassa.

Tarjosin reppua Verkkokaupan huoltoon, mutta eivät ottaneet vastaan, koska heidän takuunsa tuotteelle on vain vuosi. Kuitenkin valmistaja lupaa sivuillaan takuun jatkuvan niin kauan kuin reppu on alkuperäisen ostajalla. Telefoto puolestaan lupaa repuille 10 vuoden takuun. Kannattaa siis miettiä, mistä reppunsa ostaa.

Otin yhteyttä maahantuojaan. Pyysivät lähettämään repun heille, kestäisi muutaman viikon. Korvasin vetoketjujen vetimet kengännauhoilla, koska ei huvittanut odotella viikkoja. Kengännauhat hoitivat homman varsin hyvin, paitsi että solmuja oli vaikea saada pitämään ja muutaman kerran nauha tippui jonnekin.

Vajaa puoli vuotta kului kengännauhojen kanssa ja sitten puolestaan repun läpän vetoketju ratkesi ja sen korjaamiseen en löytänyt muuta keinoa kuin lähettää maahantuojalle asiakaspalautuksena 5.5. kuten aiemmin oli sovittu.

Repun epäonni kuitenkin jatkuu. Koska Itellan lähetyksen seurannan mukaan lähetystä ei vielä 14.5. ollut luovutettu asiakkaalle, otin yhteyttä Itellaan ja maahantuojaan. Maahantuoja sanoi, ettei pakettia ole toimitettu heille. Suunnilleen samoihin aikoihin Itella päivitti lähetyksen seurannan tietoja: paketin luovutusajaksi ilmenikin jälkikäteen 7.5.

15.5. Itella ilmoitti maahantuojalle, että paketti on väärin luovutettu ja jaettu väärään paikkaan. Itella pyysi tekemään paketista katoamisilmoituksen, jonka käsittely kestää pari viikkoa – vaikka virhe oli jo myönnetty.

16.5. Itella ilmoitti minulle sähköpostilla, että paketti on luovutettu vastaanottajalle 7.5. ja asia on kunnossa. Pyysin skannaamaan vastaanottajan kuittauksen ja lähettämään minulle.

20.5. Itella vastaa minulle: ”Pahoittelen myös aikaisemmin antamaani virheellistä tietoa. Kuljetuksestamme selvisi, että paketti JJFI90000500006224xxx on todennäköisimmin eksynyt väärälle yritykselle palautuviin paketteihin. Asiaa selvitellään parhaillaan lähetysten katoamisia selvittelevän osastomme toimesta ja tiedustelun tekijään ollaan yhteydessä viipymättä, kun tiedustelu saadaan päätökseen.”

Saapa nähdä miten tämä jatkuu ja kuinka kauan kestää.

Kategoria(t): kalusto Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Reppu reppanan tarina

  1. Paluuviite: Reppureppanan tarinan jatko-osa | Mielikuva

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s